Jak wygląda sesja psychologiczna on-line?

On-line mamy możliwość skorzystać z profesjonalnej pomocy osób z wykształceniem psychologicznym. Kto jej udziela, jak wyglądają kwestie techniczne i czego potrzebujesz aby wizyta online się odbyła.

 

Co to jest ?

Pomoc psychologiczna oferowana przez powszechne komunikatory on-line jest obecnie powszechnym standardem pracy terapeutycznej. Coraz częściej psycholodzy pracują stacjonarnie oraz oferują dodatkową możliwość sesji on-line. Pozwala to na wizytę osobom z innych miast czy krajów lub takim, które preferują sesję on-line z różnych względów. Spotkanie on-line w zasadzie nie różni się od sesji w gabinecie. Inne jest to, że nie widzisz swojego psychologa twarzą w twarz, lecz za pośrednictwem ekranu komputera.

Kto udziela pomocy psychologicznej on-line

Konsultacji udziela wykwalifikowany psycholog lub inny specjalista. Zawsze powinno to być dobrze oznaczone w ofercie czy to będzie student, wolontariusz czy specjalista.

Kwestie techniczne:

Konsultacja może się odbywać przez komunikatory z wideo i dźwiękiem, jak na przykład Skype, Zoom. Podczas konsultacji on-line widzisz i słyszysz swojego terapeutę, masz możliowść skupić się na tym, co chcesz przekazać czyli tak naprawdę na sobie samym.

Czego potrzebujesz aby wziąć udział w sesji on-line

Komputera lub telefonu z dostępem do internetu. Dobrze, jeśli masz słuchawki, ale nie są one niezbędne, w słuchawkach będzie Ci po prostu wygodniej. Doradzam też być przygotowanym na sesję 5-10 minut wcześniej, aby sprawdzić czy kamera i mikrofon działają jak należy. Ja robię taki test przed pierwszą sesją danego dnia. Moim pacjenci korzystają z portalu Znany Lekarz, gdzie mogą przeczytać opinie i wygodnie umówić wizytę, więc mogę Ci opowiedzieć jak to tam wygląda. Sam wybierasz termin wizyty z kalendarza, który Tobie odpowiada.

Po wybraniu terminu z kalendarza masz 30 minut na opłacenie wizyty, otrzymujesz wszystkie potrzebne dane mailem i SMS-em. Przed wizytą otrzymasz SMS-a z prośbą o potwierdzenie wizyty. 10 minut przed konsultacją otrzymujesz e-mail z linkiem do pokoju rozmowy. Klikasz i gotowe, zaczynamy sesję. Jest to bardzo proste, intuicyjne, nie musisz niczego instalować, pobierać.

 

Na co musisz uważać !

Przed wizytą dokładnie sprawdź jak będzie prowadzone spotkanie, jaki będzie jego koszt, czas trwania 1 spotkania i jak długo w ogóle będziesz mógł spotykać się z terapeutą.

U mnie jest to spotkanie on-line, sesja kosztuje 100 zł, trwa 50 minut, a ilość spotkać ustalamy razem. Wszystkie te informacje znajdziesz, ponieważ nie ma powodu aby je ukrywać. Zwracaj na to uwagę podczas umawiania się na wizytę.

Masz prawo sprawdzić kwalifikacje swojego terapeuty. Powinno to być możliwe on-line na jego stronie jeszcze przed wizytą, ale nawet jeśli dokonasz takiej weryfikacji masz prawo zapytać a terapeuta nie powinien się obrazić. U mnie zawsze możesz zapytać, a dokumenty potwierdzające moje kwalifikacje znajdziesz na moim profilu na Znanym Lekarzu.

Bądź uważny jeśli chodzi o płatność za sesję. I obowiązuje tu taka sama ostrożność jak w przypadku wszystkich innych transakcji internetowych. Nie podajemy naszego pinu, statusu majątkowego. U mnie płatność ma miejsce przez portal Zany Lekarz, który dba o Twoje bezpieczeństwo co jest uważam dobrym i przejrzystym rozwiązaniem dla klienta.

Jeśli chcesz o coś zapytać jestem do Twojej dyspozycji marysia.lucjan@gmail.com